Bubituzak’ın ikinci albümü “Boyutlar”, 27 Ocak 2017 tarihinde piyasaya çıktı. İlk albümleri “Uzay Yolları Taşlı” ile sıra dışı bir çalışma ortaya koyan ekip, yeni albümüyle de lezzetli tınılara imza atmış diyebiliriz. Albümdeki parçalardan söz etmeden önce albümde emeği geçenlerden bahsetmek istiyorum.

Gitar ve vokalde Ali Güçlü Şimşek, bas gitar ve tuşlu çalgılar da Görkem Karabudak ve davulda Emrah Atay’ın bulunduğu albümün besteleri ağırlıklı olarak Ali Güçlü Şimşek’e ait. “Cehennem Dediğin” isimli parça Görkem Karabudak bestesiyken, “Olan Olur”un bestesi de Ali Güçlü Şimşek ve Gaye Su Akyol’a ait. Tüm aranjmanlar Bubituzak grubunun emeğiyle gerçekleştirilirdi. Ali Güçlü Şimşek prodüktörlüğünde Dunganga Records etiketiyle piyasaya çıkan albümün mikslerini Görkem Karabudak ve Ali Güçlü Şimşek, mastering işlemini ise tek başına Görkem Karabudak üstlendi. Yani albümün temelindeki emeğin çok büyük bir kısmını grubun üç üyesi oluşturuyor. Ayrıca albümde farklı enstrümanlar ve back vokaller için birçok konuk sanatçı da performans göstermiş, isimlerini tek tek albümün kartonetinde görebilirsiniz.

“Boyutlar”ın kapak tasarımı Aylin Güngör’e, kartonetteki illüstrasyonlar ise Sadi Güran’ın işçiliğiyle ortaya çıkmış. Hakkını vermek lazım, albümün kapak görseli ve illüstrasyonları harika olmuş. Özellikle Gulyabani fikri oldukça dikkat çekici olmuş.

Şimdi albüme gelelim. 11 parça ve 39 dakikadan oluşan albüm, grubun daha önceden single olarak yayımladığı “Harakiri” isimli parçayla başlıyor. “Harakiri” parçası için başlar başlamaz şunu söyleyeyim. Bubituzak’ı hiç canlı dinlemedim. İlk albümü de çok severim ama canlı dinleme fırsatım olmamıştı. Önümüzdeki günlerde albüm lansmanı olacak. Grubu takip eden biri olarak en çok heyecanlandığım olay “Harakiri”yi canlı dinlemek. Temposu, geçişleri, sözleri, enerjisi her şeyiyle çok beğendim bu parçayı. Dört dakikalık şarkı olabildiğince zengin bir içeriğe sahip.

Albüme baktığım zaman ilk albüme göre daha “çok sesli” bir albüm olduğunu söyleyebilirim. İlk albümün canlı kayıtlarını da dinlemiştim internette. Üç kişi çıkıp baya albümdekinin aynısını çalıyorlardı. Daha sade bir albümdü ve klavyeler çok ağırlıklıydı. Klavyenin ağırlığından şikayetçi olan yorumlar da okumuştum ama bence Görkem Karabudak’ın o albümde kullandığı tonlar efsaneydi. Kulağa hitap etmesi konusunda beni çok tatmin etmişti. Bu albüm biraz daha “kalabalık” diyebilirim. Farklı enstrümanlar ve misafir sanatçılar bolca var. Bu benim için bir beğeni ölçütü değil ben genel olarak iki albümü de sevdim çünkü birbirinden bağımsız olarak çok güzel özelliklere sahipler.

Daha öncelerde albüm yazısı yazarken albümün genelinden ziyade şarkılar hakkında tek tek ve uzunca yorum yapıyordum ama sonradan gelişen fikirlerimle bundan sonra albümü bir bütün olarak dinlemenin ve yorumlamanın daha güzel olacağını düşünüyorum. Albümün en sevdiğim parçalarından kısaca bahsedecek olursak “Harakiri”, “Ateş Olsan”, “Olan Olur” ve “Cehennem Dediğin” parçalar benim için ön plana çıktı. Biraz geri planda kalan şarkı ise “Devriye” oldu. “Harakiri”yi bahsettiğim gibi yüksek enerjisinden ötürü çok sevdim. “Ateş Olsan”ın sözleri ve müziğindeki yöresel tınılar çok hoşuma gitti. Her zaman bizim kültürden bir şeyler bulduğum müzikleri özel bir yere konumlandırırım gönlümde. “Olan Olur”da Gaye Su Akyol ve Ali Güçlü Şimşek’in düeti oldukça hoş vokal melodilerine sahip. “Cehennem Dediğin” parçasında ise şarkının ritmleri ve hafiften saykodelik havası beni yakaladı.

Son olarak bahsetmek istediğim konu ise şu. Ülkemizde indie müzik son yıllarda daha da yükselişte ve bu tarz grupların sözlerinde edebi hatta felsefi bir hava hakim. İlginç sözler, kelime oyunlu nakaratlar vesaire derken belki de üzerine binlerce şarkı yapılmış konuları çok ilgi çekici bir şekilde ele alıyorlar. Ben bu gruplardan Adamlar, Ayyuka ve Bubituzak’ı çok seviyorum biraz saykodelik havaları da olduğu için ve bu tarz isimler gerek ilgi çekici sözleri, gerek müziklerindeki sıra dışı ritim ve geçişlere dayalı trafikleri, gerek de güçlü sahne performanslarıyla takip edilmeye değer gruplar. Bubituzak’ın yeni albümü “Boyutlar” da bu kapsamda güzel bir eser olmuş. Keyifli dinlemeler diliyorum.

DEĞERLENDİRME
Türk Gitar Puanı
TEILEN
Önceki İçerikKreator’un Yeni Klibi Vefat Etmiş Efsane İsimleri Anıyor: “Fallen Brother”
Sonraki İçerikTüm Enerjisini Üretmeye Harcayan Silüet İlk Single’ını Yayımladı: Ara Sıra
Sıkı bir klasik rock ve heavy metal hayranı, üniversite öğrencisi ve 22 yaşında bir insan!