Yavuz Çetin’in vefatının üzerinden 13 yıl geçti. Her yıl bir anma gecesi yapılıyordu fakat küçük mekanlar tercih ediliyordu. Bu yıl Yavuzcan Çetin’in başında bulunduğu organizasyonla Küçükçiftlik Park’ta Yavuz Çetin için toplandık. Bu anlamlı güne birçok değerli müzisyen katılım sağladı. Böylece hem Yavuz Çetin için orada bulunduk hem de bir gün içinde izleyebileceğimiz en fazla sayıda canlı performans izledik. Bu festivali önemli yapan iki unsur var.

Birinci unsur; Yavuz Çetin’in kişisel eşyalarının sergilenmesi oldu. Küçük bir çadırın içinde Yavuz Çetin’in nota kağıtları, aldığı ödüller, kullandığı pedallar, fotoğrafları ve MFÖ’de çalarken giydiği kıyafet sergilendi. Bu çadıra küçük bir müze diyebiliriz. Festivalin ilerleyen saatlerinde Yavuz Çetin’in gitarı bu çadıra getirildi ve gitarı yakından görme fırsatımız oldu. Yavuz Çetin’in eşyalarıyla dolu bir ortamda bulunmak insanı duygulandırıyor.

 

 

 

 

İkinci unsur ise, Yavuz Çetin ismi altında toplanılan günde Barış Manço, Cem Karaca ve daha nice isimlerin anılması oldu. Moğollar Tamirci Çırağı’nı, Kurtalan Ekspres Kara Sevda ve Gül Pembe’yi çaldı. Herkes bu şarkılara eşlik etti. Gül Pembe çalınmadan önce Can Bora Genç şarkıyı şöyle tanıttı; ‘Gül Pembe, Türkçe sözlü rock müziğinin zirve noktasıdır. Bu şarkıyı herkes biliyor. Hep birlikte söyleyelim.’ Gül Pembe’nin canlı versiyonu gerçekten bambaşkaydı. Bunun dışında Moğollar Madımak, Kurtalan Ekspres ise Soma faciasına değindi. Moğollar Madımak Oteli’nin yanmasından sonra bir şarkı yapmıs. Bu şarkının ismi ‘Issızlığın Ortasında’. Her konserde çaldıkları bir parçaymış ve YavuzFest’te de çaldılar. Kurtalan Ekspres ise ‘Göğe Selam II‘ albümünde bulunan ‘Maden Ocağı’nı çaldı. Böylece YavuzFest daha fazla anlam kazanmış oldu.

Sahne alan herkes 3-4 parça çaldı. Sahne arkasında bekleyen çok müzisyen olduğu için böyle bir uygulamaya gidildi. Seyirciyi en çok coşturanlar; Teoman, Pentagram, Moğollar, Kurtalan Ekspres ve Bulutsuzluk Özlemi oldu.

Festival ortamına ve konuk sanatçıların performanslarına olumsuz eleştirim yok fakat önümüzdeki organizasyonlar için küçük olumsuz eleştirilerim olacak.

Öncelikle ses sistemine değinmek istiyorum. Küçükçiftlik Park yönetimi Metal Summer Festival’de ses problemine Manowar’un sebep olduğunu açıkladı ve bunun yanında dünya standartlarında ses sistemlerinin olduğunun altını çizdi. YavuzFest’te Tuncer Tunceli’nin soloları hariç hiçbir soloyu net duyamadık. Bas çok ön plandaydı. İnsan, Metin Türkcan solo atarken kendinden geçmek istiyor fakat solo gitarın sesi düşük olunca istenilen olmuyor. Yavuzcan Çetin arada sırada Tuncer Tunceli’ye sahnede eşlik etmişti. Sırayla solo performans sergiledier. Yavuz Çetin’in gitarının sesi çok iyi duyulmuyordu. Gitar festivalinde solo gitarı net duymak istemek kadar doğal bir şey olamaz. Yönetimin, ses sistemini tekrar gözden geçirmesini ve nerede hata olduğunu tespit etmelerini isterim. Yoksa “dünya standartlarındaki” ses sisteminin çöpten farkı kalmayacak.

Gecenin kapanışını Yavuz Çetin’in silah arkadaşı Batu Mutlugil yaptı. Batu Mutlugil sahneye 23:15 civarında çıktı ve 23:50 gibi festival bitti. Arada geçen süre zarfında festivalden ayrılan büyük bir kitle oldu. Ayrılma sebebi saatin geç oluşu ve uzun bir müddet ayakta kalınması olabilir. Batu Mutlugil daha erken sahneye çıksaydı, festival alanı tamamen dolu olacaktı.

Festivalin ismi YavuzFest olduğu için Yavuz Çetin şarkılarının çalınmasını bekledik fakat sadece Sahte Rakı ‘Seni Çok İstiyorum’u çaldı. Bunun nedeni henüz açıklanmadı.

Ancak bunlar küçük olumsuzluklar. Etkinliğe gelen herkes oradan mutlu ve eğlenmiş bir şekilde ayrılmıştır. Festivale büyük bir ilgi vardı ve bütün biletler tükendi. Festivale gelerek destek olanların ve konuk sanatçıların desteği ile önümüzdeki sene ve sonraki yıllar sürekli yapılacak bir festivali kazanmış olduk. Festivalin ismi YavuzFest olabilir fakat bütün rock ve blues insanları 5 Temmuz’da Küçükçiftlik Park’taydı. Başta Yavuz Çetin olmak üzere Türkiye’de müziğin gelişmesini tetikleyen isimleri bilen, saygı duyan ve miraslarına sahip çıkan insanlarla aynı hayavı teneffüs etmek güzeldi.

Yavuz Çetin, arkasında iki büyük albüm bıraktı ve Türkiye’deki blues ve rock müziği etkileyen isim oldu. Yavuz Çetin’in mirasları arasında akıllara kazınan gitar soloları, albümleri ve oğlu Yavuzcan Çetin yer alıyor ama en büyük mirası YavuzFest olabilir. Yavuz Çetin’den başka kim festival alanını ağzına kadar doldurabilir ve rock, blues dinleyen kitleyi buluşturabilirdi?

Göğe selam olsun..

Fotoğraflar ve videolar için; Twitter, Facebook ve Instagram’da #YavuzFest başlığına ve grupların resmi sayfalarına bakabilirsiniz.