Gece grubu Can Baydar (vokal, ritim gitar) ile Eren Çilalioğlu’nun (bateri) lise yıllarında başladıkları müzik çalışmalarına 2000 yılında Gökçe Balaban’ın (bas gitar) dahil olmasıyla kuruldu. 2004 yılında Erdem Başer’in (solo gitar, geri vokal) katılımıyla da son halini aldı. Grup, ismini üyelerinin baş harflerinden alıyor.
Gece, yeni tanıştığım bir grup. Aslında bunun nedeni Türk alternatif rock gruplarına olan mesafeli duruşum. Bizim alternatif rock gruplarımız, genelde kendi müziklerini yapıp meşhur olduktan sonra devamını getiremez ve artık pop yapmaya başlarlar mecburen. Gece Yolcuları, Seksendört gibi grupları örnek verebiliriz sanırım bu duruma.
Sadece ülkemizde değil bütün dünyada müzisyenlerin albüm satışları ve dolayısıyla kazandıkları rakamlar oldukça düştü. Bu yüzden süreç mecburen böyle devam ediyor. Hatta ülkemizin en iyi gitaristleri, en iyi müzisyenlerinden birçoğu, görece sevmedikleri müzikleri yapmak, bir pop şarkıcısının yanında çalışmak durumunda kalabiliyorlar. Daha sonra solo albümlerini çıkardıklarında anlıyoruz gerçek aşklarını. Tabi bu arz talep meselesi biraz da. Pop’a kayarsak daha çok insana ulaşırız mantığı geçerli ki maalesef doğru.
90’lı yılların başında ‘İngiliz gitarlı popu’ olarak bilinen Brit-pop ön plandaydı. Şu anki birçok alternative-brit-indie gruplarına ilham kaynağı olmuştur. Gece’nin de 2009’da dağılan “Yeni Beatles” Oasis’e çok benzeyen bir sound’u olduğunu söyleyebilirim.
Hatta bu adamları bıraksak indie rock yapacaklar da (ne iyi olurdu!) az önce saydığım “piyasa koşulları” onları engelliyor gibi geldi bana. Bunu albümdeki birkaç şarkıdan anlıyorum. Çünkü, örneğin albümün ilk üç şarkısı “Sebebim Yok”, “Derbeder” ve “Biri Var”da vokali duymazsak, sound’u ve elektro gitar sololarıyla tam anlamıyla birer indie rock şarkısı dinliyoruz. Ama sözler “insanları yakalamak adına” yazılmış. Mesela “Derbeder”de: “Korkma bu da geçer, bırak bizim adımız derbeder olsun. Gün olur devran döner, şimdilik adımız derbeder olsun” şeklinde olunca lirik, sound’a uymuyor. (-Feyyaz: O parçada sözler damardan girmiş, arabesk takılıyor) Aslında bu albümün genelinde de böyle.
Sözler aşk teması üzerine kurulmuş genel olarak. Vokali değil de sözlerin içeriğini tatmin edici bulmadım. Daha dişe dokunur şeyler beklerdim.
Albümün devamında tempo düşüyor ve birbirini tekrar eden birkaç şarkı var. Tabi aralarından “Nilüfer”, “Bomonti Sokakları” ve bizim ezgilerimizin elektro gitarla çok iyi harmanlandığı “Güller”i ayırıyorum. 12 şarkılık kaydın içinde enstrümantal bir parça da var: “Döngü Kapanır”
‘İyi Niyetli Bir Gün’e ait, söz ve müziği Can Baydar imzası taşıyan ‘Yanımda Kal’ ı 17 Aralık 2013’te single olarak piyasaya sürüp öne çıkarmışlar ama benim favorilerim: “Sebebim Yok” ve “Güller” oldu. (Bu arada Youtube’da da yer alan “Gamsız” isimli şarkılarının video klibi, The Verve’ün efsane şarkısı Bittersweet Symphony’nin klibine bayağı benziyor. –bkz.vokal yolda yürürken diğer grup elemanlarının katılması-)
Albümü dinledikten sonra grubun önceki albümlerini de hemen hemen dinledim. “İyi Niyetli Bir Gün”, Gece’nin 3.stüdyo albümü ve çizgilerini devam ettirdiklerini görüyorum.
Albümden birçok hit çıkabilir ama grup pek tanınmıyor. İyi melodilerin yakalandığı şarkılar, oldukça iyi sololar var albümde. Ancak böyle başarılı bir sound’a daha iyi sözler beklerdim. Ayrıca albümü aşağı çeken şarkıları da gereksiz buldum. Örneğin 12 değil de biraz daha seçici davranıp 9-10 şarkıya indirilseydi albüm çok daha iyi bir seviyeye çıkacaktı benim gözümde. Umarım çizgilerini bozmadan kendilerini geliştirerek devam ederler.
Türk Gitar Puanı: